УПРАВЛННЯ ОСВІТИ
ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ КОВЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ
СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №12
ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ ІСТОРІЇ
ЗЗСО І-ІІІ ст. №12 М. КОВЕЛЯ
2022-2023 н.р.
Вступ
Метою шкільної історичної освіти
є:
а) формування вільної особистості, яка визнає
національні та загальнолюдські цінності й керується морально-етичними
критеріями та почуттям громадянської відповідальності у своїй поведінці;
б) виховання засобами історії громадянської
свідомості, зорієнтованої на патріотичне почуття приналежності до власної
держави та до її спільних історичних, політичних і культурних цінностей, а
також на демократичні пріоритети й злагоду в суспільстві;
в) прищеплення толерантності й
поваги до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити
порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей
Реалізація цієї мети
конкретизується комплексом завдань.
Однією із складових цього
комплексу є організація роботи шкільного кабінету історії.
Основними завданнями роботи
кабінету історії є:
- поглиблення інтересу до історії як сфери знань і
навчального предмета, розвиток мисленнєвих здібностей та умінь, необхідних для
розуміння сучасних викликів;
- набуття системних знань про факти, події, явища,
тенденції в Україні та світі з позицій: цінності життя людини, досвіду
українського державотворення, утвердження єдності й соборності українського
народу, значення європейських культурних і правових традицій для суспільних
процесів в Україні, зміцнення національних інтересів і суверенітету, цілісності
та непорушності кордонів української держави в контексті світового історичного
процесу;
-
розвиток історичного, критичного та творчого мислення, здатності розуміти
загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом;
-
усвідомлення національного інтересу, необхідності захисту суверенітету,
територіальної цілісності власної держави в умовах реальних
військово-політичних, інформаційних та інших викликів;
-
долучення до духовних і культурних надбань і цінностей, історико-культурних
традицій українського й інших народів;
- сприяння формуванню політичної та правової культури,
громадянської самосвідомості, пошани до державної символіки України в
гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями
В кабінеті історії діти мають змогу ознайомлюватися
з навчальною, науковою літературою. Тут є як постійний, так і змінний навчальний матеріал:
- політична карта світу та карта
України;
- портрети гетьманів, президентів
України, державних та політичних діячів світової та вітчизняної історії;
- картографічний матеріал, схеми,
блоки;
- краєзнавчий та геральдичний
матеріал, державні символи України.
В кабінеті проводиться робота по
виготовленню тематичних карток з суспільних дисциплін, роздаткового матеріалу. У кабінеті постійно діють виставки учнівських робіт
(реферати, інформаційні повідомлення, есе, твори, дослідження, проекти тощо).
Діти мають змогу працювати в кабінеті і після уроків, отримуючи консультації
вчителя.
Головним, проблемним питанням, яке
ставиться перед учителем і учнями є «Компетентніснй
потенціал громадянської та історичної освітньої галузі»
Протягом року в кабінеті проводяться
тематичні заходи,
предметні олімпіади, заняття гуртків, факультативів.
І.
Організаційно-педагогічна робота
|
№ п/п |
Зміст роботи |
Дата |
|
1 |
Оновити папки «Нормативна
документація кабінету історії» та «Навчальні програми» |
До 1 вересня |
|
2 |
Обладнати робочі місця учнів та
вчителя згідно санітарно-гігієнічних вимог |
До 1 вересня |
|
3 |
Поповнювати матеріали віртуального кабінет
історії ЗЗСО І-ІІІст. №12 м. Ковеля |
Постійно |
|
4 |
Оформити електронну підписку на періодичні фахові видання |
Вересень |
|
5. |
Створити раду кабінету з числа
учнів 9-11 класів |
До 1 жовтня |
|
6 |
Поповнювати «Методичну скарбничку кабінету» |
Постійно |
|
7 |
Оновлювати змінні стенди |
Протягом року |
|
8 |
Поповнювати кабінет портретами державних діячів
вітчизняної та світової історії, картографічними матеріалами |
Протягом року |
|
9 |
Виховувати в учнів бережливе ставлення до меблів,
підручників, наочних посібників |
Протягом року |
|
10 |
В кабінеті забезпечувати відповідний світловий,
повітряний, тепловий режими |
Постійно |
ІІ. Навчально-методична робота
|
1 |
Розробити і оформити
матеріали-пам’ятки з історії України (ДПА-ЗНО) |
До 1 жовтня |
|
2 |
Розробити індивідуальні плани роботи з обдарованими
учнями |
До 1 жовтня |
|
3 |
Оформити папку « «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5
клас НУШ» |
До 1 листопала |
|
4 |
Оформити папку «Проектна діяльність на уроках громадянської
освіти» |
До 1 грудня |
|
5 |
Організувати
консультації для учнів, які хочуть поглиблено вивчати суспільствознавчі
дисципліни |
Протягом року |
|
6 |
Провести
Тиждень права |
Грудень |
|
7 |
Залучати
учнів до участі в конкурсах |
Протягом року |
|
8 |
Продовжити
роботу з апробації електронних засобів навчання |
Протягом року |
|
9 |
Підібрати
збірки методичних статей з методики викладання історії та правознавства за
такою тематикою «Інноваційні методи навчання. Історія», «Інноваційні методи
навчання. Правознавство. Громадянська освіта»» |
Протягом року |
|
10 |
Розробити тематичних контрольних робіт для 9-их
класів з основ правознавства за оновленою програмою |
|
|
11 |
Розробити тематичних
контрольних робіт для 6-11класів з історії |
Протягом року |
ІІІ.
Позакласна робота
|
№ п/п |
Зміст роботи |
Дата |
|
1 |
Проводити додаткові заняття, консультації для дітей,
котрі потребують допомоги у засвоєнні навчального матеріалу |
Протягом року |
|
2 |
Організувати роботу консультативних груп (з числа
учнів ) |
До 13 вересня |
|
3 |
Провести шкільні предметні олімпіади з історії та
основ правознавства (6-11класи) |
жовтень |
|
4 |
Тісно співпрацювати із шкільною бібліотекою |
Протягом року |
|
5 |
Приймати участь у розробці заходів по
відзначенню пам’ятних подій та визначних дат світової та вітчизняної історії |
Протягом року |
|
6 |
Допомагати учням в організації тематичних заходів, пов’язаних з подіями вітчизняної
та світової історії. |
Протягом року |
|
7 |
Залучати учнів до участі у
предметних турнірах і конкурсах |
Протягом року |
|
8 |
Відповідно до загальношкільного плану роботи
приймати участь у проведенні заходів по відзначенню пам’ятних подій та
визначних дат вітчизняної та світової історії |
Протягом року |
|
9 |
Брати участь у роботі методичного об’єднання
вчителів суспільствознавчих дисциплін міста |
Протягом року |
ІV.
Організаційно-господарча робота
|
1 |
Налагодити чергування у кабінеті |
Вересень |
|
2 |
Проводити генеральне прибирання у кабінеті |
Кінець чверті протягом року |
|
3 |
Озеленення кабінету |
Протягом року |
|
4 |
Проводити бесіди з учнями про збереження майна
кабінету |
Протягом року |
|
5 |
Провести поточний ремонт кабінету |
Червень |